Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2016. / 2017. Semestar Ljetni
Studij Preddiplomski sveučilišni studij povijesti Godina
studija
2.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Povijest Crkve u srednjem vijeku
Kratica predmeta POVP3-2 Šifra predmeta 97962
Status predmeta Obvezni ECTS bodovi 4
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Marija Karbić
Akademski stupanj Doktorica znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail mkarbic@isp.hr Telefon +385 (1) 98 9322 544
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Predavanja donose pregled povijesti Crkve od Edikta o vjerskoj toleranciji (313.) i aktivnoga uključivanja kršćanstva u europsku povijest pa do kraja koncilijarizma i vrhunca renesansnih papa početkom 16. stoljeća. Nastavne teme kroz rečeno vrijeme prate ljude i institucije, događaje i ideje, duhovno stanje pojedinca i mentalitete. Na seminarima se obrađuju izabrane crkvene teme iz hrvatske povijesti koje u cjelini nadopunjuju nastavu medievistike.

Predmetom se želi upoznati studente s vjerskim gibanjima srednjega vijeka kroz katoličku i povijesno-kritičku prizmu. Naglasak je na razumijevanju najvažnijih srednjovjekovnih crkvenih događaja i temeljnih kršćanskih pojmova. Cilj je osposobiti studente za samostalno promišljanje o srednjovjekovnoj crkvenoj povijesti, povijesti Katoličke crkve te njezinu doprinosu zapadnoeuropskoj uljudbi i  hrvatskomu narodu.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1. Definirati osnovne pojmove u vezi sa srednjovjekovnom Crkvom 2. Znati kronološki smjestiti događaje relevantne za srednjovjekovnu Crkvu 3. Prepoznati i povezati temeljne pojave i procese srednjovjekovnog kršćanstva 4. Kritički pristupiti tumačenjima srednjovjekovnog kršćanstva s obzirom na različite pristupe istraživanju tog fenomena 5. Napisati jasan i strukturiran pismeni rad 6. Aktivno i argumentirano sudjelovati u raspravi 7. Koristiti suvremene informacijske tehnologije i vještine komuniciranja 8. Steći potrebne vještine za nastavak studija
Literatura
Obvezna

G. Bedouelle, Povijest Crkve, Zagreb 2004., 37.-85.; A. Franzen, Pregled povijesti Crkve, Zagreb 2004.5, 53.-206.; F. Šanjek, Crkva i kršćanstvo u Hrvata (srednji vijek), Zagreb 1993.2, 1.-568.

Dopunska

S. Kovačić, Kršćanstvo i Crkva u staromu i srednjemu vijeku, Split 2004., 21.-148.; Velika povijest Crkve II: Crkva carstva poslije Konstantina Velikog (ur. Hubert Jedin), Zagreb 1995., 5.-726.; Velika povijest Crkve III/I: Od crkvenog ranog srednjeg vijeka do grgurovske reforme (ur. Hubert Jedin), Zagreb 2001., 3.-527.; Velika povijest Crkve III/II: Od crkvenog zrelog srednjeg vijeka do predvečerja reformacije (ur. Hubert Jedin), Zagreb 1993., 3.-692.; Medieval Sourcebook: Documentary Sources on Catholic Teaching http://www.fordham.edu/halsall/catholic_sources.html

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;
  2. Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno izlaganje te predana i prihvaćena pismena verzija seminarskog rada;
  3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35 % tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno.
Način polaganja ispita
  1. Nastavne aktivnosti – seminarske obveze; 1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni);
  2. Završni ispit (usmeni).
Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

dovoljan (2) – 50–64,9%
dobar (3) – 65–79,9%
vrlo dobar (4) – 80–89,9%
izvrstan (5) – 90% i više

Način stjecanja ocjene:

a) Nastavne aktivnosti – 70 % ocjene

  • seminarske obveze – 20%
  • 1. kolokvij – 25%
  • esej – 25%

b) Završni ispit – 30% ocjene (za prolaz je nužno riješiti 50% ispita)

  • usmeni ispit – 30%
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Kolokvij-međuispit 0.7 25
Esej 0.7 25
Seminarski rad 0.6 20
Ukupno tijekom nastave 3.2 70
Završni ispit 0.8 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 4 100
Datumi kolokvija 7. tjedan nastave
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje
2. Crkva od Konstantina Velikog do pape Grgura I. Velikog
3. Širenje kršćanstva među novim narodima
4. Papinstvo i Franačka država
5. Papinstvo i Sveto Rimsko Carstvo
6. Cluny i Citeaux
7. Grgurovske reforme i borba za investituru
8. Križarski pokret i viteški redovi
9. Heterodoksija i inkvizicija
10. Prosjački redovi
11. Od Inocenta III. do Bonifacija VIII.
12. Crkva i školstvo, znanost i umjetnost
13. Duhovnost, pučka pobožnost i hodočašća
14. Avignonsko sužanjstvo, veliki zapadni raskol i koncilijarizam
15. Renesansno papinstvo
Seminari
Tjedan Tema
1. Podjela seminarskih tema
2. Sv. Augustin i sv. Jeronim
3. Pokrštavanje Hrvata
4. Crkvene prilike u Hrvata u ranom srednjem vijeku
5. Sv. Ćiril i Metod i glagoljaštvo u Hrvata
6. Monaški redovi na području hrvatskih zemalja u srednjem vijeku
7. Odjeci grgurovskih reformi u hrvatskim zemljama; Kolokvij
8. Kraljevi sveci
9. Crkva bosanska
10. Prosjački redovi na području hrvatskih zemalja u srednjem vijeku
11. Crkveni sabori i sinode u hrvatskim zemljama u srednjem vijeku
12. Crkva i znanost u hrvatskom srednjovjekovlju
13. Hodočasnički putopisi kao povijesni izvor
14. Srednjovjekovni sveci s područja hrvatskih zemalja
15. Hrvati i obnova Crkve u 15. stoljeću