Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2016. / 2017. Semestar Zimski
Studij Diplomski sveučilišni studij sociologije Godina
studija
2.
Usmjerenje Upravljanje i javne politike

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Kvalitativne metode: dubinske tehnike
Kratica predmeta SOCD134 Šifra predmeta 139205
Status predmeta Obvezni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 15
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Ivan Balabanić
Akademski stupanj Doktor znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail ivan.balabanic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 617
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Lucija Mihaljević
Akademski stupanj Doktorica znanosti Zvanje Poslijedoktorand
Kontakt e-mail lucija.mihaljevic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 635
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Ciljevi predmeta:

Usvajanje znanja o konceptima dubinskih metoda istraživanja. Savladavanje tehnika provođenja dubinskih istraživanja i pisanja izvještaja o kvalitativnim metodama istraživanjima.

Sadržaj predmeta:

Filozofska osnova koncepta dubinskih istraživanja. Interpretativni teorijski okviri kvalitativne metodologije, oblikovanje i planiranje dubinskog istraživanja, analiza podataka prikupljenih kvalitativnim metodama, metodologija izvedbe i analize dubinskih intervjua, kvalitativnog opažanja i fokus grupa, narativna istraživanja i analiza povijesti svakodnevice, fenomenološka istraživanja i interpretacija društvenih promjena, proces izgradnje teorije utemeljene na podacima, etnografska istraživanja kao metodologija suvremenosti, studija slučaja kao partikularno u općem, interpretacija i reprezentacija podataka prikupljenih dubinskim metodama, usporedba dubinskih metoda i pristupa.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1. Opisati karakteristike koncepta dubinskih istraživanja i kvalitativne metodologije. 2. Objasniti prednosti i izazove dubinskih istraživanja u okviru modela miješanih metodologija. 3. Primijeniti znanja o kvalitativnim metodama u pripremi, provedbi i analizi podataka vlastitog dubinskog istraživanja na specifičnu temu. 4. Prezentirati vlastito dubinsko istraživanje s analitičkim osvrtom na proces izvedbe istog. 5. Kritički analizirati i prosuđivati konkretne primjere kvalitativnih istraživanja te zaključke donijete na temelju njih ( iz literature te seminarske radove kolega).
Literatura
Obvezna

Luker, Kristin (2018) Salsa Dancing into the Social Sciences. Research in an Age of Info-glut. Cambridge: Harvard University Press (odabrana poglavlja)

Creswell, John W. (2009). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. Los Angeles: Sage Publications (odabrana poglavlja)

Creswell, John W. (2007). Qualitative Inquiry and Research Design. Choosing Among Five Approaches. Thousand Oaks, London, New Delhi: Sage Publications (odabrana poglavlja)

Charmaz, Cathy. (2006). Constructing Grounded Theory. A Practical Guide Through Qualitative Analysis. London: Sage Publications (odabrana poglavlja)

Dopunska

Emerson Robert M, Rachel I Fretz, i Linda L Shaw. (1995). Writing ethnographic fieldnotes. Chicago: University of Chicago Press.

Jasna Čapo Žmegač, Valentina Gulin Zrnić i Goran Pavel Šantek (ur.) (2006). Etnologija bliskoga: Poetika i politika suvremenih terenskih istraživanja. Zagreb: Institut za etnologiju i folkloristiku – Naklada Jesenski i Turk.

Bazely, Pat. (2007). Qualitative data analysis with NVivo. Los Angeles: Sage Publications.

Angrosino, M. (2008). Doing Ethnographic and Observational Research. London: Sage.

Silverman, D. (2012). Interpreting Qualitative Data (4th ed.). London: Sage.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

1.    Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave).

2.   Izrada i prezentacija seminarskog rada.

3.   Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave.

Način polaganja ispita

1.    Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti

2.    Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na usmenom ispitu je 50% točne riješenosti)

Način ocjenjivanja

Način stjecanja bodova:

1.    Nastavne aktivnosti – 70%:

a)    1. kolokvij – 20%
b)    2. kolokvij – 20%
d)    Seminarski rad: izrada i prezentacija dubinskog istraživanja – 30%

2.    Završni pismeni ispit – 30%

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
dobar (3) – 65 do 79,9% bodova
dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 0.8 0
Kolokvij-međuispit 0.44 20
Kolokvij-međuispit 0.44 20
Seminarski rad 0.33 15
Seminarsko izlaganje 0.33 15
Ukupno tijekom nastave 2.34 70
Završni ispit 0.66 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 3 100
Datumi kolokvija 8. i 15. termin nastave
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje
2. Koncept dubinskog istraživanja - filozofska osnova
3. Interpretativni teorijski okviri kvalitativne metodologije
4. Oblikovanje i planiranje dubinskog istraživanja
5. Analiza podataka prikupljenih kvalitativnim metodama
6. Prikupljanje podataka 1: dubinski intervjui
7. Prikupljanje podataka 2: kvalitativno opažanje
8. Prikupljanje podataka 3: fokus grupe
9. Narativna istraživanja
10. Fenomenološka istraživanja
11. Teorija utemeljena na podacima (Grounded theory)
12. Etnografska istraživanja
13. Studija slučaja
14. Interpretacija i reprezentacija podataka prikupljenih dubinskim metodama
15. Zaključno predavanje - usporedba dubinski metoda
Seminari
Tjedan Tema
1. Uvod u seminarski rad
2. Analiza konkretnih primjera kvalitativnih istraživanja
3. Seminarski rad - motivacija za dubinsko istraživanje na primjeru slobodne teme
4. Seminarski rad - izbor interpretativnog okvira na primjeru slobodne teme
5. Seminarski rad - oblikovanje i planiranje dubinskog istraživanja na primjeru slobodne teme
6. Seminarski rad - pristup analizi podataka na primjeru slobodne teme
7. Seminarski rad - dubinski intervjui na primjeru slobodne teme
8. Seminarski rad - kvalitativno opažanje na primjeru slobodne teme
9. Seminarski rad - fokus grupa na primjeru slobodne teme
10. Seminarski rad - narativno istraživanje na primjeru slobodne teme
11. Seminarski rad - fenomenološko istraživanje na primjeru slobodne teme
12. Seminarski rad - teorija utemeljena na podatcima na primjeru slobodne teme
13. Seminarski rad - etnografsko istraživanje na primjeru slobodne teme
14. Seminarski rad – studija slučaja na primjeru slobodne teme
15. Seminarski rad - kritički osvrt na proces dubinskog istraživanja na primjeru slobodne teme