Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2016. / 2017. Semestar Ljetni
Studij Preddiplomski sveučilišni studij povijesti, Preddiplomski sveučilišni studij sociologije, Preddiplomski sveučilišni studij komunikologije Godina
studija
1. - 3.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Uvod u etiku
Kratica predmeta IZBP-100 Šifra predmeta 163596
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Jasna Ćurković Nimac
Akademski stupanj doktor znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail jasna.nimac@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Jerko Valković
Akademski stupanj dr. sc. Zvanje Izvanredni profesor
Kontakt e-mail jerko.valkovic@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Predavanja iz etike započinju istraživanjem etičkog relativizma i suvremenih metaetičkih teorija (nekognitivizam-kognitivizam). Obrađuju se pitanja kao što su mogućnosti i istinosna vrijednost moralnih sudova, utemeljenje moralnih iskaza i sl. Glavni dio čini filozofsko istraživanje i tumačenje ljudskog djelovanja, njegova motivacija s posebnim vidikom na ljudsku slobodu. Suočivši se s pojmom moralne vrijednosti, traži se njezino utemeljenje i objašnjenje kroz razne etičke sustave (hedonizam, eudajmonizam, utilitarizam, Kantova etika…). Ispituju se deontološke i teleološke etičke teorije. Razvija se nauk o temeljnim ljudskim vrlinama (aretistička etika). U tom okviru se govori o svijesti odgovornosti, i drugim vrlinama u područnim etikama – posebice u tzv. etici masovnih medija i komunikacija.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1. Prepoznati, opisati, analizirati i argumentirano raspravljati o pitanjima etičkog relativizma i metaetičkih teorija u ljudskom djelovanjuu. 2. Opisati, analizirati i vrednovati fenoment temeljnih ljudskih vrlina te moralnih vrijednosti kroz različite etičke sustave te deontološke i teleološke etičke teorije. 3. Razumijeti, razlikovati i kritički propitivati velike etičke tradicije. 4. Razumijeti i poticati moralni razvoj osobe 5. Razumijeti odnos religije i etike.
Literatura
Obvezna

Talanga, J. (1990). Uvod u etiku, Zagreb: Hrvatski studiji;

Frankena W. K. (1998.). Etika, Zagreb: Kruzak;

Boss, J. A. (2008). Ethics for Life, New York: McGraw Hill (odabrani djelovi)

Črpić, G., Ćurković Nimac, J. Tanjić, Ž. (2015). Vjersko uvjerenje i moralno ponašanje, Zagreb: KS-HKS (odabrani djelovi)

 

Dopunska

Čehok, I. Koprek, I. (1996.). Etika – priručnik jedne discipline, Zagreb: Školska knjiga.

Levy, N. (2004). Moralni relativizam, Zagreb: Naklada Jesenski i Turk;

Bauman, Z. (2009). Postmoderna etika. Zagreb: AGM;

Koprek, I. (2004). Mala povijest etike, Zagreb: Biblioteka “Studentski niz”;

Tugendhat, E. (2011). Predavanja o etici, Zagreb: Naklada Jesenski i Turk;

Wojtyla, K. (1998). Temelji etike, Split: Verbum;

McNaughton, D. (2010). Moralni pogled. Uvod u etiku, Zagreb: Hrvatski studiji;

Hoffman, M. L. (2000). Empathy and Moral Development. Implications for Caring and Justice, New York: Cambridge Universitiy Press.

 

 

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu
  2. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno na dva kolokvija.
Način polaganja ispita
  1.   Nastavne aktivnosti –1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni).
  2.   Završni ispit (pismeni).
Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada je:

dovoljan (2) – 50 – 64 ,9%

dobar (3) – 65 – 79,9%

vrlo dobar (4) – 80 – 89,9%

izvrstan (5) – 90% i više

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 0.8 0
Kolokvij-međuispit 0.77 35
Kolokvij-međuispit 0.77 35
Ukupno tijekom nastave 2.34 70
Završni ispit 0.66 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 3 100
Datumi kolokvija 6.- i 12. tjedan nastave
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvod u etiku: normativna etika, deskriptivna etika, metaetika, primjenjena etika
2. Teorije o porijeklu etike
3. Velike etičke tradicije: indijska, budistička, židovska, kineska, islamska etika
4. Zapadna filozofska etika
5. Etičke teorije i moralno rasuđivanje
6. Kolokvij
7. Moralni razvoj
8. Savjest i sloboda
9. Etika, empatija i altruizam
10. Etika i religija
11. Priroda etike: moralni relativizam, etički subjektivizam, realizam, intuicionizam, naturalizam, univerzalni preskriptivizam
12. Kolokvij
13. Konzekvencijalističke etičke teorije
14. Deontološke etičke teorije
15. Etika vrline