Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2016. / 2017. Semestar Ljetni
Studij Diplomski sveučilišni studij psihologije Godina
studija
2.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta OSNOVE KOGNITIVNO-BIHEVIORALNE TERAPIJE
Kratica predmeta IZBD-36 Šifra predmeta 157451
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 15
Vježbe 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Sandra Nakić Radoš
Akademski stupanj Doktorica znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail snrados@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 657
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Ciljevi predmeta: Bazično upoznavanje s teorijom i načelima kognitivno-bihevioralne terapije. Osposobljavanje za jednostavno konceptualiziranje pojedinih kliničkih problema u skladu s načelima ovog terapijskog pravca.

Sadržaj predmeta: Pregled povijesti i  nastanka kognitivno-bihevioralne terapije. Funkcionalna analiza ponašanja. Kognitivna konceptualizacija. Kognitivno-bihevioralna procjena. Kognitivno-bihevioralni modeli i tretman različitih psiholoških problema i poremećaja. Kognitivno-bihevioralne tehnike. Struktura terapije.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Prepoznati osnovne bihevioralne i kognitivne postavke; Primijeniti osnovne principe KBT-a; Analizirati nastanak i razvoj psiholoških problema i poremećaja u sklopu KBT modela; Identificirati kognitivne distorzije u mišljenju; Opisati osnove modela i tretmana različitih psiholoških problema i poremećaja; Razlikovati primjerene tehniku za pojedine psihološke probleme; Primijeniti tehnike relaksacije i bihevioralne aktivacije; planirati tretman; Predložiti domaću zadaću za određeni problem; Procijeniti uspješnost tretmana.
Literatura
Obvezna
  • Beck, J. (2007). Kognitivna terapija – osnove, educiranje i uvježbavanje. Jastrebarsko: Naklada Slap.
  • Anić, N. (1984). Praktikum iz bihevior terapije I. Zagreb: Društvo psihologa SR Hrvatske.
  • Anić, N. (1990). Praktikum iz kognitivne i bihevioralne terapije III. Zagreb: Društvo psihologa Hrvatske.
  • Leahy, R. L., &Holland, S. J. (2000). Treatment Plans and Interventions for Depression and Anxiety Disorders. New York: The Guilford Press.
  • Miltenberger, R. G. (2011). Behavior modification: Principles and procedures (5th ed.). Belmont, CA: Thomson.
Dopunska
  • Dattilio, F. M, &P adesky, C. A. (1990). Cognitive Therapy with Couples. Sarasota: Professional Resource Press.
  • Hackney, H. L. i Cormier, S. (2012). Savjetovatelj – stručnjak: Procesni vodič kroz pomaganje. Jastrebarsko: Naklada Slap.
  • Kendall, P. C. (2006). Childand Adolescent Therapy: Cognitive-Behavioral Procedures. New York: TheGuilford Press.
Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  • Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave)
  • Stjecanje minimalno 35% bodova tijekom nastave
Način polaganja ispita
  • Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti
  • Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)
Način ocjenjivanja

Način stjecanja bodova:

1.Nastavne aktivnosti – 70%:

  • kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz zadaće – 70%

2. Završni pismeni ispit – 30%

 

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

  • izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
  • vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
  • dobar (3) – 65 do 79,9% bodovaom
  • dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova
  • nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Domaća zadaća 1.3 70
Ukupno tijekom nastave 2.5 70
Završni ispit 0.5 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 3 100
Datumi kolokvija /
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje.
2. Uvod u bihevioralnu terapiju.
3. Uvod u kognitivnu terapiju.
4. Kognitivno-bihevioralna procjena.
5. Kognitivno-bihevioralni modeli anksioznosti.
6. Kognitivno-bihevioralna terapija paničnog poremećaja.
7. Kognitivno-bihevioralni modeli depresije.
8. Kognitivno-bihevioralna terapija depresije kod djece i adolescenata.
9. Savjetovanje u kognitivno-bihevioralnoj terapiji.
10. Kognitivno-bihevioralna terapija partnerskih odnosa.
11. Kognitivno-bihevioralna terapija niskog samopoštovanja.
12. Kognitivno-bihevioralna terapija za kontrolu ljutnje
13. Evaluacija tretmana.
14. Noviji pravci u kognitivno-bihevioralnoj terapiji.
15. Završno predavanje.
Vježbe
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje.
2. Funkcionalna analiza ponašanja
3. Kognitivna konceptualizacija
4. Izbor ciljeva i plan tretmana.
5. Struktura seanse.
6. Identificiranje automatskih misli.
7. Identificiranje emocija.
8. Tehnike KBT-a u tretmanu anksioznosti.
9. Bihevioralna aktivacija.
10. Evaluacija automatskih misli.
11. Tehnike rješavanja problema.
12. Ostale tehnike u kognitivno-bihevioralnoj terapiji.
13. Uloga domaće zadaće u kognitivno-bihevioralnoj terapiji.
14. Završetak terapije i prevencija povrata simptoma.
15. Završno predavanje.