Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2016. / 2017. Semestar Zimski
Studij Preddiplomski sveučilišni studij povijesti, Preddiplomski sveučilišni studij psihologije, Preddiplomski sveučilišni studij sociologije, Preddiplomski sveučilišni studij komunikologije Godina
studija
1. - 3.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Kreativnost u odnosima s javnošću
Kratica predmeta IZBP-96 Šifra predmeta 132601
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 15
Vježbe 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Jerko Valković
Akademski stupanj Doktor znanosti Zvanje Izvanredni profesor
Kontakt e-mail jerko.valkovic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 671
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Marijana Togonal
Akademski stupanj Doktor znanosti Zvanje Poslijedoktorand
Kontakt e-mail marijana.togonal@gmail.com Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Kreativnost i inovativnost procesi su čije rezultate određena skupina ljudi u određenome trenutku prihvaća kao korisne, održive i zadovoljavajuće, a podrazumijeva mentalni proces stvaranja novih ideja, pojmova, ali i kreativno rješavanje postojećih problema. Kreativnost je ujedno i jedna od važnih komunikacijskih vještina te preduvjet bavljenja odnosima s javnošću. U tom je kontekstu cilj kolegija Kreativnost u odnosima s javnošću upoznati studente s različitim modelima i tehnikama kreativnih aktivnosti koji će im pomoći u njihovu budućem radu. U okviru kolegija studente će se također osposobiti da samostalno, strukturalno i jezično, oblikuju pisane tehnike (PR alate) u skladu s potrebama i pravilima struke. Da bi se ostvario taj cilj, poseban će naglasak biti stavljen na razvijanje pisanih kompetencija studenata.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1. Definirati i objasniti pojam kreativnosti i kreativne aktivnosti te opisati njezine čimbenike i faze. 2. Prepoznati i analizirati ulogu kreativnosti u odnosima s javnošću. 3. Kritički valorizirati jezik javne komunikacije, osobito medijski diskurs. 4. Prepoznati, opisati i kreirati osnovne PR alate. 5. Analizirati različite razine pojedinih PR alata. 6. Prepoznati i primijeniti načela dobre pisane javne komunikacije.
Literatura
Obvezna

Grenn, A. (2007). Kreativnost u odnosima s javnošću. PRint: Zagreb

Verčić, D. i dr. Odnosi s medijima. Masmedia: Zagreb.

Malović, S. Rocchiardi, S. (ur.) (1996). Uvod u novinarstvo. Izvori: Zagreb (odabrani dijelovi)

Bivinis, T. H. (1998). Public Relations Writing: The Essentials of Style an Format. Lincolnwood. (odabrani dijelovi)

Dopunska

Theaker, A. (2007). Priručnik za odnose s javnošću. PRint. Zagreb.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  1. Redovito pohađanje nastave.
  • najmanje 70% prisutnosti na nastavi

      2. Aktivno sudjelovanje na nastavi i redovito pisanje samostalnih zadataka.

Način polaganja ispita

Kontinuirano vrednovanje studentskoga rada kroz:

1. Nastavne aktivnosti

  • domaće zadaće
  • praktični rad I (predati 8. tjedan nastave)
  • praktični rad II (predati 15. tjedan nastave)
  • završni ispit

Kontinuiranim vrednovanjem studentskoga rada dolazi se do ukupne ocjene koja je temeljena na bazi 100 bodova:

50 – 64 % = dovoljan (2)

65 – 79 % bodova = dobar (3)

80 – 89 % bodova = vrlo dobar (4)

90 % i više = izvrstan (5)

 

 

Način ocjenjivanja
  1. Nastavne aktivnosti – 100 % ocjene
  • praktični rad I. (35 bodova)
  • praktični rad II. (35 bodova)
  • završni ispit (30 bodova) 
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 0.8 0
Praktični rad 0.77 35
Praktični rad 0.77 35
Ukupno bodova tijekom nastave 3 100
Datumi kolokvija
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvod u kolegij: upoznavanje sa sadržajem kolegija i studentskim aktivnostima.
2. Kreativnost: etimologija i definicija pojmovlja. Kreativna aktivnost i njezini čimbenici.
3. Modeli kreativnog procesa.
4. Prepreke u kreiranju pisanih PR alata i načini njihova uklanjanja. Kreativno pisanje u odnosima s javnošću.
5. Pisano oblikovanje PR alata: elektronička komunikacija. Načela i obilježja dobre elektroničke komunikacije.
6. Vijesti: standardna / proširena vijest.
7. Priopćenje za medije I.
8. Priopćenje za medije II.
9. Demanti.
10. Molba za medijsko sponzorstvo.
11. Advertorial.
12. Pozivnice.
13. Izjave.
14. Reportaže. Kritike. Osvrti.
15. Studija primjera: analiza gramatičke, pravopisne, stilske, sadržajne, kompozicijske i vizualne razine pojedinih PR alata.
Vježbe
Tjedan Tema
1. Uvod
2. Kreativnost: etimologija i definicija pojmovlja. Kreativna aktivnost i njezini čimbenici.
3. Modeli kreativnog procesa.
4. Prepreke u kreiranju pisanih PR alata i načini njihova uklanjanja. Kreativno pisanje u odnosima s javnošću.
5. Pisano oblikovanje PR alata: elektronička komunikacija. Načela i obilježja dobre elektroničke komunikacije
6. Vijesti: standardna / proširena vijest.
7. Priopćenje za medije I.
8. Priopćenje za medije Ii.
9. Demanti.
10. Molba za medijsko sponzorstvo.
11. Advertorial.
12. Pozivnice.
13. Izjave.
14. Reportaže. Kritike. Osvrti.
15. Studija primjera: analiza gramatičke, pravopisne, stilske, sadržajne, kompozicijske i vizualne razine pojedinih PR al