Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2016. / 2017. Semestar Ljetni
Studij Preddiplomski sveučilišni studij povijesti, Preddiplomski sveučilišni studij sociologije, Preddiplomski sveučilišni studij komunikologije Godina
studija
1. - 3.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Javni nastup
Kratica predmeta IZBP-98 Šifra predmeta 158763
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 3
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 20
Vježbe 10
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Jerko Valković
Akademski stupanj Doktor znanosti Zvanje Izvanredni profesor
Kontakt e-mail jerko.valkovic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706671
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Marijana Togonal
Akademski stupanj Doktor znanosti Zvanje Poslijedoktorand
Kontakt e-mail marijana.togonal@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Kolegij Javni nastup objedinjava teoriju i praktičnu primjenu znanja iz javnog nastupa te kroz vježbe koje su implementirane u nastavu osigurava poboljšanje javnog nastupa. Studenti će se usavršiti u govornoj izvedbi, strukturiranju govora, neverbalnoj komunikaciji, vještini aktivnoga slušanja, postavljanju pitanja te prezentacijskim vještinama kako bi se uspješnije i suverenije prezentirali u javnosti. Cilj je seminara usavršiti javni nastup u različitim prigodama i kontekstima u kojima se govornik svakodnevno nalazi u svom poslovnom okruženju. 

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1. Izraditi strukturu javnog nastupa i pripremiti ključne poruke. 2. Primijeniti stečeno znanje u pripremama za javni nastup, odabrati metodu i tehniku izlaganja te medije. 3. Održati kvalitetan javni nastup bez obzira na njegovu vrstu, prigodu i trajanje. 4. Prepoznati i otkloniti ključne čimbenike koji utječu na razumijevanje poruke. 5. Svladati metode uvježbavanja javnog nastupa. 6. Znati rabiti modalne izraze i konektore pri izricanju govora.
Literatura
Obvezna

Gottesman, D., Mauro, B. (2006). Umijeće javnog nastupa. Jesenski i Turk: Zagreb (odabrani dijelovi)

Tafra Vlahović, M. (2013). Javni govor: priprema, nastup, utjecaj. Visoka škola za poslovanje i upravljanje “Adam Baltazar Krčelić: Zaprešić

Rijavec, M., Miljković, D. (2001). Kako svladati tremu? IEP-D2 MED: Zagreb

Španjol Marković, M. (2008). Moć uvjeravanja: govorništvo za menadžere (i one koji to žele postati): priručnik za učenje retorike i javnog nastupa. Profil international: Zagreb (odabrani dijelovi)

Dopunska

Gelb, Z. Nastup na televiziji. (dostupno na internetu)

Ailes, R.(2004). Poruka to ste vi. Libera Editio: Zagreb

Pease, A. (2002). Govor tijela. AGM: Zagreb.

Šego, J. (2005). Kako postati uspješan govornik. Profil international: Zagreb

Carnegie, D. (2013). Javni nastupi. Admiral books: Beograd

 

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  1. Redovito pohađanje nastave:

– prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu

2. Aktivnost na nastavi:

– redovito sudjelovanje na predviđenim vježbama

Način polaganja ispita

Kontinuirano praćenje rada i aktivnosti studenata kroz:

  1. Vježbe javnog nastupa (70 bodova)
  • govor predstavljanja (10 bodova)
  • parafraziranje (10 bodova)
  • govor najave (10 bodova)
  • timski govor uvjeravanja (10 bodova)
  • individualna prezentacija projekta (10 bodova)
  • govor s porukom (10 bodova)
  • debata (10 bodova)

Elementi ocjenjivanja: pravogovor, struktura izlaganja – uvod, razrada, zaključak – neverbalna komunikacija, paraverbalne karakteristike, samostalnost u izlaganju, odnos s publikom, motivacijsko-inspiracijski završetak, duljina govora.

2. Završni ispit (30 bodova)

 

Način ocjenjivanja
  1. Bodovanje vježbi javnog nastupa tijekom nastave. Na vježbama se ukupno može skupiti 70 bodova.
  2. Pisani završni ispit (30 bodova).

Kontinuiranim vrednovanjem studentskoga rada dolazi se do ukupne ocjene koja je temeljena na bazi 100 bodova:

50 – 64 % = dovoljan (2)

65 – 79 % = dobar (3)

80 – 89 % = vrlo dobar (4)

90 % i više = izvrstan (5)

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 0.8 0
Rad na vježbama 1.54 70
Ukupno tijekom nastave 2.34 70
Završni ispit 0.66 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 3 100
Datumi kolokvija
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvod u kolegij: upoznavanje s nastavnim sadržajem i obvezama studenata.
2. Vrste i stilovi govora. Govorne i negovorne vrednote javnog nastupa. Čimbenici koji utječu na razumijevanje poruke.
3. Strukturiranje i priprema govora. Metode uvježbavanja javnog nastupa.
4. Vještina aktivnog slušanja i postavljanja pitanja. Asertivnost u komunikaciji. Neučinkovita ponašanja u komunikaciji.
5. Uzroci strahova pred javni nastup i kako ih otkloniti. Elementi vrednovanja govora.
6. Modalni izrazi i retoričke figure.
7. Javni nastup u elektroničkim medijima. Nixonov poučak.
8. Studija slučaja: analiza govora.
9. Studija slučaja: analiza govora.
10. Govor predstavljanja.
11. Parafraziranje.
12. Timski govor uvjeravanja.
13. Individualna prezentacija projekta.
14. Govor s porukom.
15. Debata.
Vježbe
Tjedan Tema
1. Uvod
2. Vrste i stilovi govora. Govorne i negovorne vrednote javnog nastupa. Čimbenici koji utječu na razumijevanje poruke.
3. Strukturiranje i priprema govora. Metode uvježbavanja javnog nastupa.
4. Vještina aktivnog slušanja i postavljanja pitanja. Asertivnost u komunikaciji. Neučinkovita ponašanja u komunikaciji.
5. Uzroci strahova pred javni nastup i kako ih otkloniti. Elementi vrednovanja govora.
6. Modalni izrazi i retoričke figure.
7. Javni nastup u elektroničkim medijima. Nixonov poučak.
8. Studija slučaja: analiza govora.
9. Studija slučaja: analiza govora.
10. Govor predstavljanja.
11. Parafraziranje.
12. Timski govor uvjeravanja.
13. Individualna prezentacija projekta.
14. Govor s porukom.
15. Debata.