Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2016. / 2017. Semestar Ljetni
Studij Preddiplomski sveučilišni studij povijesti, Preddiplomski sveučilišni studij sociologije, Preddiplomski sveučilišni studij komunikologije Godina
studija
1. - 3.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Ekonomska antropologija
Kratica predmeta IZBP-76 Šifra predmeta 153085
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 4
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Luka Šešo
Akademski stupanj Doktor znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail luka.seso@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 682
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Lucija Mihaljević
Akademski stupanj Doktorica znanosti Zvanje Poslijedoktorand
Kontakt e-mail lucija.mihaljevic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 635
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Cilj predmeta: Upoznati studente s antropološkom analizom ekonomskih pojava i procesa, te ovladavajući temeljnim znanjima o metodama i konceptima ekonomske antropologije uvesti studente u holističko, multikulturno i multidisciplinarno poimanje odnosa ekonomije, društva i pojedinca.

Sadržaj predmeta: Tijekom predavanja i seminara analiziraju se vrlo raznolike teme iz multikulturneperspektive nastojeći razviti etičku svijest o kritičkom poimanju prozapadnjačkih ideja i koncepata razvoja, tržišta, rada, vlasništva, ekonomsko-političkih ideologija i materijalne kulture, na mikro i makro razini.
Usporedit će se odnos razumijevanja i tumačenja gospodarskih promjena u tradicijskim i modernim društvima, među različitim socijalnim skupinama i specifičnim kulturama. Raspraviti će se implikacije primijenjene ekonomske antropologije na suvremenom tržištu (rada) iz perspektive društveno-odgovornog ponašanja.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1) Prepoznati značaj holističkog antropološkog pristupa istraživanju ekonomski pojava i procesa; 2) Ovladati temeljnim pojmovima, konceptima, autorima i djelima iz područja ekonomske antropologije; 3) Kritički analizirati i interpretirati predmetnu literaturu iz multidisciplinarnih znanstvenih perspektiva; 4) Održati jasno i strukturirano usmeno izlaganje te usvojiti principe konstruktivne i argumentirane diskusije. 5) Prepoznati etičke implikacije suvremenih globalnih socio-ekonomskih procesa i tržišnih uvjeta.
Literatura
Obvezna

Hann, Chris; Keith Hart. Economic anthropology. History, Etnography; Critique. Cambridge, UK ; Malden, USA : Politys, 2011.
Carrier, James G. A Handbook of EconomicAnthropology. Cheltenham, UK; Northampton, MA, USA: Edward Elgar, 2005.

Dopunska

Appadurai, Arjun, ur. TheSocial Life ofThings: CommoditiesinCulturalPerspective. Cambridge: Cambridge University Press, 1986. (3-63)
Hann, Chris. Foreword. U Surviving post-socialism, Localstrategiesandregionalresponsesineastern Europe andformerSoviet Union, ur. SueBridger i Frances Pine. London: Routledge, 1998.
Malinovski, Bronislav. Kula: theCirculating Exchange ofValuablesintheArchipelagoesofEastern New Guinea . Man 20: 97-105, 1920.
Mauss, Marchel. TheGift: FormsandFunctionsof Exchange inArchaicSocieties. Martino Fine Books, 2011/1925.
Miller, Daniel. Capitalism: anethnographicapproach. Oxford: Berg, 1997.
Mintz, Sidney Wilfred. Sweetnessandpower: The Place ofSugarinModernHistory. New York: Viking, 1985.
Klein, Philip. A. Economicsconfronttheeconomy. Cheltenham: Edward ElgarPublishing, 2006.
Polany, Karl Velika preobrazba : politički i ekonomski izvori našeg vremena. Zagreb : Naklada Jesenski i Turk : Hrvatsko sociološko društvo, 1944/1999.
Slater, Don. ModernityunderConstruction: Building the Internet in Trinidad. U Modernityand Technology, ur. Philip Brey, Thomas J. Misa i AndrewFeenberg, 139-160. Cambridge: MIT Press, 2003.
Smith, Adam. Bogatstvo naroda. Zagreb: Profil, 2012/1776.
Wilk, Richard. Economies&Cultures: FoundationsofEconomicAnthropology.
Colorado, Oxford: Westview Press. 1996.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;
2. Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno i izloženo seminarsko izlaganje;
3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35% tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – kumulativno ostvareno na seminarskom izlaganju i na dva kolokvija.

Način polaganja ispita

1) Nastavne aktivnosti – seminarsko izlaganje; 1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni).
2) Završni ispit (usmeni).

Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada je:
nedovoljan (1) 0-49,9%
dovoljan (2) – 50–64,9%
dobar (3) – 65–79,9%
vrlo dobar (4) – 80–89,9%
izvrstan (5) – 90% i više
Način stjecanja ocjene:
a) Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
1) Seminarske obaveze – max. 20 %;
2) 1. kolokvij – max. 25 %;
3) 2. kolokvij – max. 25 %;
b) Završni ispit
4) Usmeni ispit – max. 30 % (za prolaz je nužno točno odgovoriti
na 50 % postavljenih pitanja)

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Seminarsko izlaganje 0.6 20
Kolokvij-međuispit 0.7 25
Kolokvij-međuispit 0.7 25
Ukupno tijekom nastave 3.2 70
Završni ispit 0.8 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 4 100
Datumi kolokvija 1. kolokvij: 7. tjedan nastave; 2. kolokvij: 15. tjedan nastave.
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje: objašnjenje svrhe i cilja kolegija, predstavljanje literature i tumačenje studentskih obveza; opća definicija ekonomske antropologije
2. Ekonomska antropologija kao disciplina: osnove značajke i elementi antropološke analize ekonomskog života kroz povijesnu leću
3. Ekonomija dara i reciprociteta, prakse predindustrijskih društava
4. Od antičke riječi „Oikonomia“ do začetaka političke ekonomije
5. Razvoj moderne teorije ekonomske antropologije: : njemačka, britanska, američka i francuska tradicija
6. Socio-antropološka velika preobrazba ekonomije: Polany i formalističko-substantivistička debata
7. Kolokvij
8. Antropološko teoretiziranje tržišta, rada i vlasništva
9. Rod i srodstvo - raznolikost ekonomskih tradicija i kultura
10. Ekonomske nejednakosti u globalnom svijetu i pitanje društvenog statusa
11. Socijalistička alternativa u praksi - antropološki pogled na komunističke ekonomije
12. Neoliberalni svjetski kapitalizam, globalna tržišna integracija i antropološko značenje novca
13. Materijalna kultura i antropologija potrošnje
14. Poslovna antropologija („businessanthropology“) i korporativna kultura
15. Kolokvij
Seminari
Tjedan Tema
1. Čitanje odabranih tekstova i diskusija o multidisciplinarnoj analizi i tumačenju ekonomskog života
2. Izlaganje seminarskih radova na temu povijesnog razvoja ekonomske antropologije kao discipline
3. Izlaganje seminarskih radova na temu ekonomije reciprociteta u predindustrijskim društvima
4. Izlaganje seminarskih radova na temu srednjevjekovnih društveno-ekonomskih praksi
5. Izlaganje seminarskih radova na temu antropološke kritičke analize koncepta "homoeconomicusa"
6. Izlaganje seminarskih radova na temu Polanyjeva koncepta "embeddedness-a"
7. Kolokvij
8. Izlaganje seminarskih radova na temu neformalne ekonomije i industrijskog posla
9. Izlaganje seminarskih radova na temu ekonomskog ponašanja na u urbanim i ruralnim sredinama s posebnim osvrtom na srodstvo i rod
10. Izlaganje seminarskih radova na temu distribucije i redistribucije svjetskog bogatstva
11. Izlaganje seminarskih radova na temu odnosa ideologije i ekonomije
12. Izlaganje seminarskih radova na temu vrijednosti u doba dominacije neoliberalne ekonomije
13. Čitanje odabranog teksta o materijalnoj kulturi I diskusija o potrošnji kao izrazu sebstva
14. Izlaganje seminarskih radova na temu etičkih implikacija primijenjene ekonomske antropologije
15. Kolokvij